اطلاعات عمومیسلامت

کدام خوراکی ها برای تقویت حافظه مفید هستند ؟

خوردنی های موثر در تقویت حافظه

تقویت حافظه

در این مطلب قصد داریم تعدادی از خوردنی هایی را که در تقویت حافظه نقش دارند به شما معرفی کنیم تا با مصرف آنها حافظه ی سالم تری داشته باشید.

گوجه فرنگی

تقویت حافظه

افرادی که برای جلوگیری از اضافه وزن به دنبال مواد غذایی دارای کربوهیدرات پایین هستند، باید غذاهای مناسبی را برای تامین نیازهای بدن جایگزین کنند؛ گوجه فرنگی یکی ازبهترین منابع غذایی مفیدی است که می تواند جایگزین کربوهیدرات ها در رژیم غذایی شود.

گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است که برای ماهیچه ها و کاهش قند خون فوق العاده مفید است. همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین A و C و مواد آنتی اکسیدان است.

 

انگور قرمز

تقویت حافظه

انگور قرمز حاوی یک سری ترکیباتی است که عملکرد حافظه را بهتر می کند. شاید تصور کنید خوردن مشروبات الکلی هم به همین اندازه به بهبود عملکرد مغز کمک می کند؛ اما باید بدانید که الکل تاثیرات مخربی بر روی حافظه کوتاه مدت و مهارت های تصمیم گیری می گذارد.

 

قهوه

تقویت حافظه

قهوه یکی از منابع سرشار از کافئین است. کافئین می تواند باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکرد حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت شود. بر اساس نتایج برخی تحقیقات، قهوه از آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

البته بهتر است در مصرف قهوه زیاده روی نکنید.

 

زردچوبه

تقویت حافظه

این ادویه از خانواده زنجبیل است و حاوی نوعی ترکیب شیمیایی مغذی به نام کورکومین است. پژوهش های انجام شده نشان می دهد کورکومین در بهبود عملکرد حافظه و یادگیری نقش بسیار مثبتی دارد. همچنین سرعت جریان خون به مغز را افزایش می دهد.

پیشنهاد می کنیم این ادویه را به غذاهای خود اضافه کنید و از فواید زیاد آن بهره مند شوید.

 

آجیل مخلوط

تقویت حافظه

آجیل ها حاوی مقادیر زیادی چربی سالم و مفید هستند. آجیل سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و منیزیم است. منیزیم می تواند بهبود عملکرد حافظه و یادگیری را برای افراد به ارمغان بیاورد. همچنین پژوهش های اخیر نشان می دهد منیزیم باعث ترمیم و بازسازی مغزهای آسیب دیده می شود.

 

ماهی

تقویت حافظه

ماهی سرشار از امگا ۳ است. امگا ۳ تاثیر مستقیمی در بهبود توانایی تجزیه و تحلیل مغز و عملکرد حافظه دارد و از مشکلات و اختلالات حافظه پیشگیری می کند.

 

تخم مرغ

تقویت حافظه

زرده ی تخم مرغ حاوی ماده ای به نام کولین است. در بدن انسان کولین اهمیت زیادی در سنتز اجزای سازنده ی غشای سلول ها دارد. کولین برای متابولیسم و سوخت و ساز چربی ضروری است. کولین همچنین یک پیام رسان عصبی است و وظیفه ی کنترل عضلانی را نیز برعهده دارد و نقش موثری در تقویت حافظه ایفا می کند.

در پایان باید بگوییم هیچ موقع برای بهبود عملکرد حافظه دیر نیست؛ می توان با افزایش اطلاعات در مورد خوراکی ها و اصلاح رژیم غذایی، علاوه بر سلامت جسم و روح از یک حافظه ی سالم نیز بهره مند شویم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن