آموزششبکه های اجتماعی

هشتگ در اینستاگرام چیست ؟

یکی از ارکان مهم در اینستاگرام و توییتر

هشتگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی استفاده از هشتگ (#) برای بهبود کسب و کار خود بپردازیم .

ایده ی اصلی # از توییتر به وجود آمد و سپس به اینستاگرام نیز راه یافت . کاربرد اصلی آن ، طبقه بندی موضوع عکس ها می باشد ؛ عکسی که در اینستاگرام آپلود می کنیم ، موضوعش قابل تشخیص نیست .

در واقع با استفاده از هشتگ به اینستاگرام اعلام می کنیم که موضوع عکس ما در مورد چیه ؛ تا هنگامی که کاربران در حال سرچ درباره ی یک موضوعی هستند ، عکس های مورد نظر خود را سریع تر و راحت تر بیابند .

هشتگ

کاربرد هشتگ در اینستاگرام را از جهاتی می توانیم به موتور جستجوی گوگل تشبیه کنیم ؛ با این تفاوت که در گوگل مدتی طول می کشد تا موضوع مورد نظر در موتور جستجو ثبت شود ؛ اما در اینستاگرام بلافاصله پس از انتشار پست با هشتگ های مورد نظر ، در نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده خواهد شد .

از سایر کاربرد های هشتگ ها ، می توان به برگزاری کمپین های مختلف اشاره کرد ؛ با کمک هشتگ های اختصاصی می توان مجموعه ای از عکس ها را با محوریت موضوعات مد نظرمان در یک رسانه ی عمومی طبقه بندی و منتشر کنیم .

هشتگ

 

قوانین هشتگ و بایدها و نبایدها

 

در هشتگ از فاصله یا همان space نمی توان استفاده کرد ؛ و کلمه ی مورد نظرمان را بلافاصله بعد از # باید قرار دهیم .

اگر بخواهیم در هشتگ ، یک عبارت را به کار ببریم ، باید بین کلمات از کاراکتر آندرلاین ( _ ) استفاده کنیم .

سایر کاراکترها  قابل استفاده نیستند .

بهتر است تعداد هشتگ های یک پست کم باشد ( نهایتا حدود چهار الی پنج عدد ) ؛ در واقع هرچقدر تعداد آنها بیشتر باشد ، احتمال پیدا شدن در نتایج جستجو کمتر خواهد شد .

الگوریتم طبقه بندی عکس های اینستاگرام خیلی شبیه به الگوریتم سئوی گوگل است ؛ به عنوان مثال ، پستی را در نظر بگیرید که مربوط به شیراز است و از هشتگ های شیراز در آن استفاده کرده ایم ؛ این پست در مقایسه با پستی که از تعداد زیادی هشتگ های متفرقه در آن به کار رفته که یکی از آنها شیراز است ، در نتایج جستجو در اولویت بسیار بالاتری قرار می گیرد و بهتر دیده می شود .

هشتگ

نکات جالب و مهم در مورد هشتگ ها

در انتخاب هشتگ ، از کلماتی استفاده کنید که امکان جستجوی آنها توسط کاربر بیشتر است ؛ تحقیق کنید که در کسب و کار شما ، چه کلمات و عباراتی وجود دارند که کاربران بیشتر به دنبال آنها هستند .

به هیچ وجه از هشتگ های نامرتبط استفاده نکنید !

مثلا در حال حاضر ، نزدیک به جام جهانی هستیم و هشتگ های زیادی با این موضوع به کار می روند . شاید تصور کنید که استفاده از این گونه هشتگ ها ، افراد بیشتری را به پیج شما جذب خواهد کرد ؛ شاید این عمل در ابتدا تاثیرات مثبتی داشته باشد و افراد بیشتری را به سمت پیج شما هدایت کند ، اما در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد !!

چون اینستاگرام روی این قضیه حساس است و خیلی سریع متوجه می شود که شما قصد سوء استفاده از هشتگ ها و فریب کاربران را دارید !

در نتیجه شما را به عنوان اسپمر شناسایی می کند و این امکان وجود دارد که توسط اینستاگرام بلاک شوید ؛ یا اینکه در آینده کلماتی را که در هشتگ های خود قرار می دهید به این راحتی در نتایج جستجوی خودش قرار نمی دهد و پست شما دیده نخواهد شد .

هشتگ

در ادامه ی آموزش ها با ما همراه باشید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن