اطلاعات عمومی

۶ راه مفید برای تقویت عملکرد مغز

کارایی مغز خود را افزایش دهید

تقویت عملکرد مغز

راه های مختلفی برای تقویت عملکرد مغز وجود دارد . در این مطلب به بررسی ۶ راهکار مفید و موثر خواهیم پرداخت .

۱ – ورزش کردن

تقویت عملکرد مغز

ورزش کردن و فعالیت های جسمی باعث افزایش خون رسانی به مغز می شود ؛ همچنین احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش خواهد داد .

 

۲ – مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

تقویت عملکرد مغز

 اسیدهای چرب امگا ۳ مانند اسید DHA برای کارکرد صحیح مغز و سایر اندام های بدن ضروری هستند .

 غذاهایی از جمله ماهی ، جگر و مغز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و با مصرف آنها ، این نیاز بدن به خوبی تامین می شود .

کمبود این اسید چرب باعث ایجاد بیماری هایی از جمله آلزایمر خواهد شد .

 

۳ – نوشتن با دست

تقویت عملکرد مغز

نوشتن با دست و خواندن از روی آن ، بخشی از مغز که در هنگام تایپ غیرفعال است را فعال می کند ؛ در واقع می توان گفت مطالبی که با دست می نویسید را بهتر یاد می گیرید و به یاد آوری آنها نیز آسان تر خواهد بود . 

این امر در بلند مدت به تقویت عملکرد مغز و حافظه منجر می شود .

 

۴ – مصرف فراورده های ویتامین D

تقویت عملکرد مغز

ویتامین D در تقویت قسمتی از مغز که برنامه ریزی حافظه و پردازش اطلاعات را بر عهده دارد تاثیر مثبت زیادی می گذارد .

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید ، جذب ویتامین D را در بدن تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .

همچنین می توانید از غذاهای دارای ویتامین D و کپسول آن نیز استفاده نمایید .

 

۵ – امتحان کردن تجربه های جدید

تقویت عملکرد مغز

سعی کنید مهارت های جدید فرا بگیرید و چیزهای جدیدی را تجربه کنید ؛ برای مثال یک زبان جدید یاد بگیرید و یا هر کاری که به انجام آن علاقه دارید .

یادگیری مهارت های جدید ، نورون های مغزی جدید ایجاد می کند و تقویت عملکرد مغز را به دنبال خواهد داشت .

 

۶ – تمرین مغز

تقویت عملکرد مغز

اگر مدتی کاری را انجام ندهید ، به تدریج چگونگی انجام آن را از یاد می برید !

مغز انسان نیز همین وضعیت را دارد ؛ یعنی اگر مدت زیادی یک فعالیت ذهنی را کنار بگذارید ، عملکرد مغز شما در فعالیت مذکور تضعیف خواهد شد .

سعی کنید کمتر به دستگاه های هوشمند متکی باشید ؛ برای مثال کمتر از ماشین حساب استفاده کنید و تا جایی که می توانید خودتان حساب و کتاب انجام دهید .

با رعایت این موارد سلامت ذهنی و جسمی خود را افزایش دهید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن