اطلاعات عمومیسلامت

۵ تا از کارهایی که بعد از غذا خوردن نباید انجام دهید

بعد از صرف غذا از انجام این کارها بپرهیزید

غذا خوردن

بعد از صرف وعده های غذایی سنگین از جمله ناهار ، برای حفظ سلامتی خود باید از انجام یک سری کارها پرهیز کنید ؛ در این مطلب به ۵ مورد از کارهایی که بعد از غذا خوردن نباید انجام دهید اشاره خواهیم کرد .

۱- خوابیدن

غذا خوردن

معمولا افراد زیادی بعد از صرف ناهار احساس خستگی می کنند و ممکن است بلافاصله دراز بکشند . اما باید توجه داشته باشید که این کار برای سلامتی به شدت مضر است و مشکلات گوارشی از جمله ریفلاکس معده را به دنبال خواهد داشت . به هیچ عنوان بلافاصله پس از خوردن غذاهای سنگین دراز نکشید .

 

۲- سیگار کشیدن

غذا خوردن

به طور کلی سیگار کشیدن برای سلامتی ضرر دارد و بهتر است در هیچ زمان و موقعیتی سیگار نکشید ؛ اما مصرف آن بلافاصله پس از صرف غذا ، حدودا ۱۰ برابر بیشتر به بدن آسیب می رساند !

 

۳- حمام رفتن

غذا خوردن

حمام رفتن بلافاصله پس از غذا خوردن ، هضم آن را به تاخیر می اندازد . بعد از صرف غذا ، خون بیشتری در اطراف معده تجمع می کند تا هضم غذا انجام شود ؛ اما اگر بلافاصله به حمام بروید ، این خون جابجا شده و به سایر نقاط بدن خواهد رفت . همچنین تحرک زیاد با معده ی پر ، امکان آسیب رسیدن به آپاندیس را افزایش می دهد .

 

۴- میوه خوردن

غذا خوردن

شاید تصور کنید که مصرف میوه جات در هر شرایطی برای سلامتی بدن مفید است ؛ اما باید بدانید که این یک تصور کاملا غلط است !

یک باور غلط

بلافاصله بعد از صرف وعده های غذایی سنگین نباید میوه بخورید . به طور کلی میوه ها با سرعت بسیار بیشتری نسبت به غذاها هضم می شوند ؛ اگر بلافاصله پس از صرف غذاهای سنگین میوه بخورید ، میوه به سرعت هضم می شود اما غذاها باید مدت زمان بیشتری درون معده بمانند تا هضم آنها به اتمام برسد . در این حین ، میوه در برخورد به غذا و آنزیم های گوارشی درون معده ، باعث تخمیر و فاسد شدن غذاها می شود . این امر در بلند مدت آسیب های جبران ناپذیری به سیستم گوارشی شما خواهد رساند .

میوه ها را عمدتا باید قبل ازغذا با معده ی خالی و یا پس از گذشت مدتی از صرف غذا میل نمایید که غذاها هضم شده و معده ی شما سنگین نباشد .

 

۵- نوشیدن چای

غذا خوردن

برگ های چای اسیدی است و بر روند هضم غذا تاثیر منفی می گذارد . اگر غذایی که میل نموده اید دارای پروتئین باشد ، اسید موجود در چای روند هضم پروتئین را سخت می کند . نوشیدن چای بلافاصله پس از صرف غذا ، جذب آهن توسط بدن را با مشکل مواجه می کند و سبب فقر آهن می شود . از نوشیدن چای یک ساعت قبل و بعد از صرف غذا پرهیز کنید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن