اطلاعات عمومیسلامت

۸ فایده خوردن تخم مرغ برای سلامتی

تخم مرغ یکی از بهترین و مقوی ترین مواد غذایی به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم به برخی از تاثیرات مثبتی که خوردن منظم این ماده غذایی برای سلامتی بدن دارد اشاره کنیم.

تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن

امگا 3 در تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از امگا ۳ است و مصرف متعادل چربی های امگا ۳ به کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها کمک شایانی می کند. امگا ۳ همچنین می تواند التهاب و درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد و در تسکین درد موثر واقع شود.

 

بهبود عملکرد و کارایی مغز

نقش تخم مرغ در عمکرد مغز

تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کولین است؛ این ماده ی مفید و سودمند، در ساخت غشاهای سلولی و تولید مولکول های مورد نیاز مغز نقش دارد و باعث افزایش کارایی سیستم عصبی می شود.

 

کمک به سلامت پوست و مو

نقش تخم مرغ در سلامت پوست و مو

تخم مرغ حاوی ویتامین های B2، B5 و B12 است که در حفظ سلامتی پوست و مو نقش مهمی ایفا می کنند. این ویتامین ها در بهبود عملکرد سیستم عصبی نیز نقش دارند.

 

حفظ و بهبود سلامت چشم

نقش تخم مرغ در سلامت چشم

زرده ی تخم مرغ حاوی دو ماده به نام های لوتین و زیگزانتین است که عملکرد و کارایی چشم را تقویت می کنند؛ همچنین سرشار از ویتامین A است که در تقویت بینایی نقش بسیار فراوانی دارد؛ کمبود این ویتامین می تواند به ضعف بینایی و یا حتی کوری منجر شود.

 

کاهش استرس

نقش تخم مرغ در کاهش استرس

کمبود اسیدهای آمینه ی ضروری و مورد نیاز بدن، می تواند منجر به بروز استرس شود. تخم مرغ تمام اسیدهای آمینه ی ضروری بدن را تامین می کند و استرس و اضطراب را نیز تسکین می دهد.

 

کاهش تری گلیسرید

نقش تخم مرغ در کاهش تری گلیسرید

بر اساس نتایج تحقیقات، مصرف ۵ عدد تخم مرغ در هفته میزان تری گلیسرید را حدود ۱۸ درصد کاهش می دهد؛ اگر میزان تری گلیسرید در بدن از حد مجاز فراتر رود، می تواند عاملی برای ابتلا به دیابت، حمله ی قلبی و افزایش فشارخون باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها

نقش تخم مرغ در سیستم ایمنی بدن

سلنیوم موجود در تخم مرغ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در تعادل هورمون های تیروئید نیز موثر است؛ یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۲ درصد سلنیوم است.

مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول های بد یا همان LDL، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. از طرف دیگر، افزایش نوعی از کلسترول که HDL نام دارد و به کلسترول خوب مشهور است، خطر سکته ی مغزی را کاهش خواهد داد.

 

کاهش وزن

نقش تخم مرغ در کاهش وزن

پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ایجاد احساس سیری می شود و از پرخوری و اضافه وزن جلوگیری می نماید. افرادی که در وعده ی صبحانه تخم مرغ می خورند، در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنند و تمایل آنها به غذاهای دارای کالری بالا کاهش می یابد. این قضیه می تواند برای افراد چاق خبر خوبی باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن