پزشکیروانشناسی

استرس مرگ خاموش

اضطراب را نابود کنید.

استرس

با یکدیگر به بررسی عوامل استرس و تأثیرات آن و در پایان مقاله، چندین راهکار را برای رفع آن می یابیم.

اول از هرچیزی آن را تعریف کنیم به راستی که استرس چیست ؟

استرس پاسخ بدن به هرگونه تقاضا و تهدید است.

اضطراب زمانی که دوام داشته باشد و نتوان آن را کنترل کرد تبدیل به استرس مزمن می شود ؛ و می تواند هر سیستمی را در بدن شما مختل کند و روند پیری را سریع تر می کند.

.عوامل استرس از ۲ محیط است  :  ۱_  از درون خود ما  ۲_  از محیط اطراف

استرس

یک واقعیت که نباید انکارش کنیم این است که زندگی های امروزی تنش بیشتری را به ما وارد می کند ما را در شرایط مختلف و فشرده تری قرار می دهد.همچنین می تواند در رفتارمان تأثیر به سزایی بگذارد و متاسفانه تاثیر آن را درسلامتی و زیبایی خود می توانید شاهد باشید .

استرس زمانی که از سطح تحمل فراتر رود خود را به گونه های مختلفی نشان می دهد برای مثال: فرد را دچار بی خوابی ، سردرد های شدید ، تپش قلب ، گرفتگی عضلات یا حتی درد در ناحیه معده می کند.

 در بعضی ها حتی فکر کردن به چندین موضوع ممکن است اضطراب به دنبال بیاورد. تجربه گذشته یا حتی تصور کردن آینده نیز استرس آور است.

امروزه گاهی انسان هایی را می بینیم که به ظاهر در سلامتی کامل هستند و می شنوید که ناگهان در اثر حملات قلبی فوت شده اند، وقتی این موضوع در دانشگاه های ژاپن مورد بررسی قرار گرفت دلیل اصلی آن را استرس زیاد نامیدند و بعضی تحقیقات نشان از این هستند که استرس بلند مدت باعث پیشرفت سرطان هم می شود.

استرس

استرس و سکته قلبی

در هنگام استرس خون رسانی به قلب مختل می شود و حتی گاهی به مغز نیز آسیب جدی وارد می کند.استرس و کمبود خواب توانایی ما را در به یادآوری چیزهایی که لازم داریم بطور چشمگیری کاهش می دهد و بارزترین تأثیر آن بر روی DNA  افراد است.

راهکارهای کنترل استرس

  • زمانی که به خاطر موضوع خاصی دچار اضطراب می شوید اول این سوال را از خود بپرسید که آیا این موضوع واقعا اینقدر ارزش دارد که به روح و روان و جسم خود صدمه وارد کنید؟پاسخ این سوال در بسیاری از مواردبه آرام شدن شما کمک می کند.دنیا را سخت نگیرید و توصیه می کنم چندین بار نفس عمیق بکشید.

استرس

  • یکی از راهکارهای مفید و موثر ورزش کردن است و حتی ماساژ می تواند یکی از بهترین نابود کنندگان استرس باشد.

استرس

  • چه جالب که عمل ساده ای مانند صحبت کردن چهره به چهره با فردی که شما باهاش احساس راحتی و رابطه دوستانه دارید هورمون هایی را ترشح می کند که استرس را از بین می برد.

استرس

  • افرادی که روابط اجتماعی بهتری دارند و زمان بیشتری را با دیگران می گذرانند در مقابله با استرس تواناترند. پس روابط اجتماعی خود را تقویت کنید.

استرس

  • از دیدگاه زیستی استرس کاملا منطقی است و همیشه هم بد نیست و در بعضی مواقع می تواند باعث پیشرفت و هیجانات مثبت شود .این هیجانات کنترل شده (استرس مثبت ) انسان را از یکنواختی خارج کرده و باعث ترقی او می شود .

به فکر سلامتی خود باشید هیچ چیز در این دنیا ارزشی بالاتر ازسلامتی را ندارد پس خود را دوست بدارید.

مشاهده بیشتر

زهرا ملک زرقانی

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار ایمیل : zahra.malek.z1996@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن