کسب و کار

راز موفقیت چین در کسب و کار ها

کسب و کار

چین دومین شریک اقتصادی اروپا نیز می باشد. از این بعد ، چین  اهمیت بسزایی دارد. راز موفقیت برای شرکت های کوچک و متوسط اروپایی که مایل به حضور در بازار کشور هستند ، چیست؟

Asian-Business-Wallpaper

شرکت فرانسوی MGJ یکی از سه کارخانه ی مطرح اروپا در زمینه ی طراحی و تولید درپوش در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و لوازم آرایشی می باشد. ۵ سال پیش مدیران تصمیم به گسترش فروش در آسیا گرفتند و در شانگهای مستقر شدند. معاون این شرکت در این مورد می گوید “نه برای فرار از مالیات بلکه بخاطر گسترش بازار فروشمان در این کشور نقل مکان کردیم و اکنون تمام تولیداتمان در این منطقه تولید می شود و به فروش می روند.”

پیش از نقل مکان این شرکت به چین ، تحقیقات گسترده ای را با کمک کارشناسان و بازاریابان حرفه ای صورت گرفت. کارشناسان سازمان ای آر ای آی در این زمینه کمک شایان در رشد این شرکت داشتند و موفق به ایجاد یک استراتژی دقیق شدند که توانستند یک بازار هدفمند را در این کشور عرضه کنند.

اکنون به سازمان ای آر ای آی می رویم تا ببینیم آنها چگونه به شرکت های کوچک و متوسط اروپایی برای حضور هر چه بهتر در بازار های این کشور یاری می رسانند.

نزدیک ۲۵ سال هست که این سازمان فرانسوی در چین مشغول به فعالیت هستند. مدیر این سازمان در این باره می گوید: “شرکت های اروپایی در مقایسه با شرکت های چینی همچنان پیش هستند هر چند این فاصله روز به روز کاهش می یابد اما اروپاییان هنوز حرف های زیادی را برای گفتن دارند.”

Asian-Business-Wallpaper

بر اساس تازه ترین گزارش ها سالانه نزدیک به شصت کارآفرین برای آموزش راه و روش کار و پیشرفت در چین به دفتر این سازمان رجوع می کنند. نکته ی بسیار مهم درک مهم ساختار تجاری در چین است و اجرای استراتژی دقیق است. اشتباه بزرگ این است که فکر کنید چین بهشتی در دسترس همگان است.

راز موفقیت در چین در سه واژه چینی خلاصه می شود.

۱-لوانچی به معنای داشتن روابط مناسب

۲-ینزاو به معنای اعتماد به نفس و حفظ اعتبار

۳-کوچی یعنی فروتنی هنگام مذاکره و معامله

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن