اطلاعات عمومیسلامت

بی خوابی شبانه – چند پیشنهاد درمان – دلایل

insomnia

آیا شما هم مداوم در تلاش هستید که به خواب بروید؟ ساعت را که به صبح نزدیک می شود نگاه می کنید؟ کلافه می شوید؟ یا در نیمه شب از خواب می پرید و دیگر خوابتان نمی برد؟

با مجله زندگی همراه باشید تا دلایل بی خوابی را بیابیم و به درمان آن بپردازیم.

بدن همه ی ما به خواب کافی احتیاج دارد و هیچ ساعتی از روز، نمی تواند جایگزین خوبی برای خواب شبانه باشد.بی خوابی انسان ها را کلافه و عصبی می کند. باعث می شود که برای ادامه فعالیت در روز بعدی کسل و بی انرژی باشیم.

بی خوابی

بی خوابی عوامل مختلفی چون خستگی زیاد، بیماری، استفاده از کافئین زیاد، استرس و اظطراب و خوابیدن زیاد در طول روز دارد.

اگر شما بدون تجویز پزشک از قرص خواب استفاده می کنید بهتر است همین الان این کار را کنار بگذارید زیرا پس از گذشت مدت کوتاهی دیگر روی شما تأثیری نمی گذارد و وضعیت بدتر می شود.

چند پیشنهاد درمان بی خوابی

بی خوابی

عده ی زیادی با رفتن به رختخواب حجومی از مشکلات و درگیری ها را به سمت ذهن خود می کشانند و دچار بی خوابی خود می شوند. بهتر است وقتی را برای فکر کردن در بیرون از رختخوابتان برای حل کردن این مشکلات قرار دهید تا استرس را به دوش نکشید.

قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.

به گفته بسیاری از مردم ، بی خوابی آن ها نشأت گرفته از نگرانی در مورد مشکلات و شرایطی است که در روز بعد با آنها روبرو می شوند. برای رهایی از این مشکل بهتر است برنامه خود را بر روی کاغذی بنویسید و سپس به راحتی به خواب بروید.

بی خوابی

دمنوش بابونه و گل گاوزبان بخورید.شما را آرام و ریلکس می کند.

قبل از خواب کتابی در دست بگیرید و شروع به خوندن کنید خیلی سریع به خواب فرو می روید.

انتخاب تشک و بالشت مناسب هم برای فرو رفتن در خوابی آسوده بی تأثیر نیست.

یک روش ساده. بطور برعکس  شروع به شمارش کنید تا خسته شوید.

بی خوابی

مشکلات تنفسی نیز می تواند یکی از دلایل بی خوابی باشد.

افزایش سن ساعت خواب را کاهش می دهد.

 ودر پایان شام مختصری بخورید تا هم بدن سالم تری داشته باشید هم دچار بی خوابی نشوید.


کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
مشاهده بیشتر

زهرا ملک زرقانی

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار ایمیل : zahra.malek.z1996@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن