آموزششبکه های اجتماعی

نکات مهم در تعیین نام کاربری و عکس پروفایل در شبکه اجتماعی اینستاگرام

نکات کلیدی

شبکه اجتماعی

شاید بتوان گفت اینستاگرام معروف ترین و پر کاربرد ترین شبکه اجتماعی در ایران است .

در تصویر زیر ، فراوانی استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف را مشاهده می کنید .

شبکه اجتماعی

همان طور که می بینید ، شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران  مخاطبان بسیار بالایی دارد و طیف وسیعی از اقشار جامعه از آن استفاده می کنند .

کاربرد اینستاگرام از سطح استفاده های شخصی فراتر رفته و جنبه تجاری پیدا کرده ؛ به گونه ای که به منبعی برای معرفی محصولات و خدمات افراد جامعه تبدیل شده و در رونق کسب و کار سهم به سزایی دارد ؛ بر همین اساس ، دیده شدن و مطرح شدن در این شبکه اجتماعی اهمیت فوق العاده زیادی  دارد .

با هم قصد داریم به برخی از راهکارهای بهتر دیده شدن در اینستاگرام و افزایش رونق کسب و کار اشاره کنیم ؛ در این مطلب ، به بررسی نکاتی در مورد نحوه انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل خواهیم پرداخت .

نام کاربری

نام کاربری یا همان username انگلیسی هست و نمی تواند تکراری باشد ؛ یعنی هر شخصی یوزرنیم منحصر به فرد دارد .

بهتر است نام کاربری شما در تمام رسانه های اجتماعی که عضو هستید یکسان باشد ؛ این گونه افراد راحت تر می توانند شما را پیدا کنند .

یوزرنیم در رسانه هایی از جمله فیس بوک و اینستاگرام ، بخشی از آدرس قرار می گیرد ؛ بنابراین انتخاب یوزرنیم مناسب اهمیت زیادی دارد و در معرفی و تبلیغ کسب و کار تاثیرگذار است .

اگر صاحب یک وب سایت هستید ، بهتر است از آدرس سایت خود ( ترجیحا بدون پسوند پایانی ) به عنوان نام کاربری پیج اینستاگرام استفاده کنید .

شبکه اجتماعی

 

عکس پروفایل

بعد از نام کاربری ، عکس پروفایل بیشترین جلب توجه را به خودش اختصاص می دهد ؛ سعی کنید عکس را از فاصله نزدیک بگیرید و به نورپردازی اهمیت بدهید .

اگر از عکس خودتون به عنوان پروفایل استفاده می کنید ، سعی کنید نگاهتون توی عکس متمایل به سمت چپ و پایین باشه ؛ در این شرایط ، کاربران شما عکس را طوری می بینند که انگار دارید به سمت راست پایین نگاه می کنید ؛ در واقع این طور به نظر می آید که شما دارید به پست های خودتون نگاه می کنید .

این امر در روان شناسی تبلیغات هم کاربرد دارد ؛ فرد با نگاهش به سمت خاصی ، توجه مخاطب ها را نیز به همان سمت جذب می کند .

توی عکس پروفایل خود ، از رنگ های متضاد که به اصطلاح عامیانه جیغ می زند استفاده کنید ؛ این امر باعث می شود عکس شما بیشتر جلب توجه کند .

شبکه اجتماعی

یک نکته مهم در مورد عکس پروفایل

یک نکته خیلی مهم که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد این است که عکس پروفایل خود را به صورت منظم و نهایتا بعد از گذشت یک ماه  تغییر دهید .

اینستاگرام در رابطه با عکس های پروفایل یک الگوریتم خیلی پیچیده دارد که شبیه الگوریتم جستجوی گوگل هست .

 بهینه سازی عکس ها برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو خیلی اهمیت دارد ؛ در واقع یکی از معیارهای مهم اینستاگرام در رتبه بندی سرچ پیج ها ، این است که عکس پروفایل همیشه ثابت است یا اینکه تغییر می کند ؛ اکانت هایی که عکس پروفایلشان را حداقل ماهی یک بار تغییر می دهند ، اکانت های فعال تری برای اینستاگرام محسوب می شوند و موقع سرچ پیج ها ، در رتبه بالاتری قرار می گیرند و بهتر دیده می شوند .

شاید در بعضی از پیج ها عکس پروفایل در واقع لوگو شرکت باشد ؛ چطور می توان ماهی یک بار آن را تغییر داد ؟!

شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و با توجه به مناسبت های مختلف ، تغییراتی را در عکس ایجاد کنید ؛ همان طور که شرکت بزرگ گوگل هم این کار را برای لوگوی خود انجام می دهد .

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

 

همچنین در مواقعی که برای فروش محصولات یا خدمات خود ، جشنواره یا تخفیف و از این قبیل موارد دارید ، می توانید برای چند روز لوگو را از روی پروفایل بردارید و بزنید فروش ویژه تا فلان تاریخ ؛ به این صورت هم تبلیغ بیشتری برای خودتان انجام می دهید ، هم اینکه عکس پروفایل را تغییر می دهید و در نتایج جستجو بهتر دیده خواهید شد .

امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشه ؛ با ما همراه باشید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن