آموزششبکه های اجتماعی

نحوه تجاری کردن اکانت اینستاگرام (بیزینس پروفایل) (قسمت اول)

Business Profile

بیزینس پروفایل چیست ؟

اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ یک قابلیت جدید به نام بیزینس پروفایل یا همان اکانت تجاری را ارائه داد ؛ بیزینس پروفایل ، یک سری امکانات و مزیت های خاصی در اختیار کاربران قرار می دهد که در اکانت های عادی وجود ندارد ؛ این امکانات برای افرادی که استفاده ی تجاری از اینستاگرام دارند و در واقع از طریق آن کسب درآمد می کنند ، می تواند فوق العاده مفید و کاربردی باشد .

با توجه به اینکه اینستاگرام خصوصا در ایران مخاطبان بسیاری دارد ، استفاده از این شبکه ی اجتماعی می تواند کمک قابل توجهی به کسب و کار افراد کند .

بیزینس پروفایل

امکانات اکانت های تجاری

یکی از امکانات و ویژگی های مثبت اکانت های تجاری این است که دسترسی کاربران و فالوورها را به شما تسهیل می کند ؛ شما می توانید شماره تلفن ، ایمیل و همچنین آدرس محل کار یا شرکت خود را به صورت سه لینک مختلف در اختیار کاربران قرار دهید و مشتری های شما به راحتی با لمس هر کدام از آنها می توانند با شما در ارتباط باشند . از این طریق مشتری ها دسترسی بیشتری به شما خواهند داشت و این امر طبیعتا بازاریابی موثرتر و افزایش فروش محصولات و خدمات شما را در پی خواهد داشت .

آمار و اطلاعات کاربردی

یکی دیگر از قابلیت های جالب اکانت های تجاری این است که آمار و اطلاعات مفیدی در مورد فالوورهای شما در اختیارتان قرار می دهد ؛ آماری از جمله محدوده ی سنی ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، زمان آنلاین بودن و غیره .

این اطلاعات می تواند کمک فوق العاده زیادی به شما کمک کند ؛ چون از این طریق ، شناخت بیشتری نسبت به مخاطبان خود پیدا می کنید و این امر از لحاظ بازاریابی و تبلیغ کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت است .

بیزینس پروفایل همچنین جزئیات قابل قبولی در مورد بازدید از پست ها و استوری های شما ارائه می دهد . شما متوجه خواهید شد که پست ها و استوری های شما بیشتر توسط چه قشری از افراد جامعه دیده می شود ؛ بر همین اساس می توانید برنامه ریزی های بهتری برای پیاده سازی ایده های خودتان داشته باشید .

همچنین آمار کلیک روی لینک های ارتباطی به شما ارائه می شود و بر همین اساس ، متوجه خواهید شد که کاربران بیشتر تمایل دارند از چه طریقی با شما ارتباط برقرار نمایند (تماس ، پیام ، مراجعه ی حضوری) .

برای تبدیل اکانت عادی به تجاری ، لازم است حتما یک حساب در فیس بوک داشته باشید و اکانت خود را به فیس بوک متصل کنید . چون این آمار مذکور ، از طریق فیس بوک به اینستاگرام منتقل می شود .

بیزینس پروفایل

محدودیت های اکانت های تجاری

اکانت های تجاری در کنار قابلیت ها و مزیت هایشان ، یک سری محدودیت ها نیز خواهند داشت ؛ از جمله اینکه شما در اکانت های تجاری فقط می توانید یک حساب فیس بوک را به اینستاگرام خود متصل کنید ؛ در حالی که در اکانت های عادی می توانید تعداد بیشتری اکانت فیس بوک به اینستاگرام خود متصل نمایید و پیج خود را به آنها معرفی کنید .

دومین محدودیت اکانت های تجاری این است که این اکانت ها را نمی توانید شخصی (private) کنید .

البته طبیعتا هدف از تبدیل اکانت عادی به بیزینس پروفایل این است که کسب و کار خود را تبلیغ کنید و بیشتر دیده شوید ؛ اما شاید یک سری مشاغل و شرایط خاصی داشته باشید که بخواهید روی فالوورهایی که قرار است جذب پیج شما شوند حساسیت زیادی به خرج دهید و هر فالووری را به پیج خود راه ندهید . در چنین شرایطی اکانت تجاری برای شما مناسب نخواهد بود .

در مطلب بعدی به بررسی جزئیات و بخش های مختلف اکانت های تجاری خواهیم پرداخت ؛ با ما همراه باشید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن