اطلاعات عمومیسلامت

کاهش وزن بدون کم کردن غذا

کاهش وزن (چربی سوزی)

در این مقاله قصد داریم پنج روش کاهش وزن بدون گرسنگی را به شما آموزش دهیم راهکار های جالبی را به شما پیشنهاد می دهیم. پس تا انتها ما همراه باشید.

۱- هرگز وعده غذایی را حذف نکنید.

متاسفانه برخی از افراد بر این باور هستند که کاهش وزن سریع می بایست وعده های غذایی خود را نیز کم کنند و غذای کمتری بخورند این در واقع بدترین کاری هست که می توانید انجام بدهید این عمل باعث می شود که چربی های ذخیره را بکار گیرد. بهتر از مقدار کم اما در چندین نوبت غذا را مصرف نمایید.

۲-میان وعده های سالم میل نمایید.

مصرف میان وعده اشتباه نیست البته به شرطی که در انتخاب آن دقت شود. انتخاب میان وعده مناسب بهترین روش برای داشتن تغذیه ی سالم و جلوگیری از پر خوری در وعده های اصلی است.

چند ایده ی خوب برای انتخاب میان وعده ی مناسب:
میوه ها:
همه ی میوه ها انتخاب های فوق العاده ای به عنوان یک میان وعده هستند. برای اینکه قانون کلوسید-پروتئین رعایت شود بهتر است به همراه میوه، یک مشت آجیل بدون نمک یا ۵۰ گرم پنیر میل نمایید.

کاهش وزن
اسموتی های خانگی:
فقط ۵ دقیقه وقت لازم است تا یک اسموتی سالم خانگی تهیه کنید.
نصف فنجان توت فرنگی یا تمشک را با نصف موز و یک لیوان شیر داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید سپس اسموتی ها را داخل لیوان ریخته و به عنوان میان وعده قبل از ظهر میل نمایید.

کاهش وزن
غلات آماده:
غلات آماده طرفداران زیادی دارد. توصیه می کنیم یک لیوان شیر به غلاتتان اضافه کنید تا همان قانون لکوسید-پروتئین رعایت شود.
موقع خرید روی بسته بندی را بخوانید و محصولاتی را خریداری کنید که حاوی کمتر از ۱۰ گرم شکر و همچنین فیبر های غذایی بیشتری داشته باشند.

کاهش وزن

۳- در وعده های غذایی از کربوهیدراتهای پیچیده میل بفرمایید.

اول اجازه دهید مساله ای را روشن کنیم، کربوهیدرات ها دشمن شما نیستند!
کربوهیدرات ها، منبع اصلی انرژی بدن ما هستند و حذف کامل آنها، راه حل مشکل نیست!
یک وعده غذایی سالم باید متعادل باشد. سعی کنید ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و چربی های سالم در هر آنچه می خورید وجود داشته باشد.
هنگامی که شما این سه را با هم ترکیب می کنید، می توانید قند خونتان را ثابت نگه دارید، میان وعده ای متعادل بخورید و از احساس عصبانیت ناشی گرسنگی شدید، جلوگیری کنید.
کربوهیدرات ها دو دسته اند:
کربوهیدرات های ساده(بد و چاق کننده)
کربوهیدرات های ساده سریع تر به کلوکز تبدیل می شوند از این رو، این کربوهیدرات ها به آسانی جذب می شوند و آن ها را به عنوان کربوهیدرات های مضر در نظر می گیرند. برنج سفید، نان سفید بدون سبوس و همچنین ماکارانی از جمله کربوهیدرات های ساده هستند.
کربوهیدرات های پیچیده(خوب و مقوی)
کربوهیدرات های پیچیده که از ۳ مولکول قند یا بیشتر تشکیل شده اند که زمان بیشتری طول می کشد تا هضم شوند در نتیجه به شما سیری طولانی مدت دست می دهد. برنج قهوه ای، کوینو -آ، ماکارانی قهوه ای و یا پاستا قهوه ای از نمونه کربوهیدرات های پیچیده هستند.

۴- آب بنوشید

قبل و بعد از غذا یک لیوان پر آب بنوشید این به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.
این راهکار نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه باعث می شود که وزنتان همیشه تحت کنترل باشد. محققان آلمانی دریافته اند که نوشیدن ۲ لیوان آب نسبتا خنک میزان سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش داده و اثر آن تا ۹۰ دقیقه باقی می ماند
موقع آب خوردن هیچ کالری دریافت نمی شود اما کالری ها سوزانده می شوند درست برخلاف زمانی که دیگر نوشیدنی های شیرین را می نوشیم و کالری اضافی دریافت و حتی ذخیره می گردد.
افزایش مصرف روزانه آب تا ۸ لیوان به شما کمک می کند تا در طول سال حدود ۶ کیلو گرم وزن کم کنید!

۵- صبحانه کامل و مغزی بخورید.

کاهش وزن بدان معنا نیست که خود را از مواد مهم و ضروری مورد نیاز بدن محروم کنید. چه رژیم مواد غذایی داشته باشید و یا بدون رژیم غذایی باشید باید هر روز صبحانه تان سالم و کامل باشد.
صبحانه بد
متاسفانه اکثر ما صبحانه را زیاد مهم نمی گیریم و معمولا خیلی عجله داریم و می خواهیم سر کار برویم صبحانه را دست کم می گیریم مثل کره های پرچرب که بیشتر چربی های ممکن را دارا می باشد و یا پنیر های چرب، که با چربی های انباشته شده همراه می باشد که مقدار زیادی هم نمک دارد.
مربا ها که بیشتر آنها شکر هستند و واقعا هیچ خاصیتی برای بدن ندارند و این ها را با نان هایی که با آرد سفید بدون سبوس درست می شود میل می کنند. کسانی که اندام مناسب برایشان مهم است باید بدانند که نان هایی که از آرد سفید تهیه می شود جز کربوهیدرات های ساده می باشند و چاق کننده نیز هستند.
به غیر از این که برخی از افراد در هفته از غذا های پرچربی مثل کله پاچه مصرف می کنند.

کاهش وزن

پیشنهاد ما

پیشنهاد دو

همچنین از جو دو سر و یا فرنی آرد ذرت استفاده نمایید و شکر داخل آن نریزید و به جای آن از عسل استفاده نمایید. همچنین در صبحانه می توانید مقداری لوبیا پخته شده داشته باشید. لوبیا پخته شده مقدار قابل توجهی پروتئین و کربوهیدرات دارد که انرژی روزانه شما را تامین می کند. و در آخر اینکه اگر می خواهید میوه ای در صبحانه تان میل نمایید از هندوانه استفاده نمایید. فراموش نکنید در طول روز مقدار بسیار زیادی آب بنوشید. این کمک بسیار زیادی در کم اشتها کردن شما در هنگام خوردن غذا نیز می کند.

پیشنهاد یک

پیشنهاد ما به شما برای یک صبحانه کامل و سالم اگر خوردن نان در صبحانه برای شما مهم می باشد از نان های سبوس دار و قهوه ای استفاده نمایید همچنین برای تامین پروتئین و چربی های سالم بدن تخم مرغ را در وعده های خود داشته باشد. در تخم مرغ زرده آن را دور نریزید زرده تخم مرغ حاوی کلسترول و چربی های مورد نیاز برای بدن می باشد. مقداری بادام و گردو در صبحانه مصرف نمایید که دارای چربی های سالم مورد نیاز بدن می باشند اما بدون نمک و به مقدار کم چون کالری آن بالاست.

 


کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن