اطلاعات عمومیسلامت

عوارض مصرف پنیر در وعده صبحانه

صبح ها پنیر نخورید

صبحانه

احتمالا زیاد شنیده اید که صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی است و حتما باید آن را صرف نمود . امروزه نتایج تحقیقات این ادعا را کاملا اثبات کرده است .

دلایل مختلفی می توان برای اهمیت فوق العاده بالای این وعده ی غذایی ذکر کرد ؛ از جمله اینکه بعد از استراحت و خواب شبانه ، یک وقفه ی طولانی مدت در سوخت و ساز بدن به وجود آمده است و در هنگام صبح ، بدن برای تامین انرژی و تجدید قوا  به منابع مختلف غذایی نیاز دارد .

علاوه بر اینکه هیچ وقت نباید مصرف صبحانه را نادیده گرفت ، منظم صبحانه خوردن را نیز باید بسیار جدی بگیریم ؛ این امر باعث تقویت ایمنی بدن و کاهش استرس و افسردگی می شود .

همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات در وعده ی صبحانه ، خطر ابتلا به حمله های قلبی و سرطان را کاهش خواهد داد .

خوردن صبحانه ی کامل و منظم ، افزایش تمرکز و یادگیری را به دنبال دارد و حافظه را تقویت می کند .

صبحانه

صبحانه پنیر نخورید

شاید تا به حال شنیده باشید که مصرف پنیر در وعده ی صبحانه مناسب نیست . بر اساس نتایج حاصل از مطالعات مختلف ، استفاده از پنیر در هنگام صبح نه تنها برای بدن سودی ندارد بلکه مضر نیز هست !

مزاج پنیر سرد و تر است و در هوشیاری و فعالیت مغز در هنگام صبح تاثیر منفی به جای می گذارد و باعث کاهش انرژی بدن و تضعیف حافظه خواهد شد .

از طرف دیگر هضم پنیر به سرعت اتفاق می افتد و همچنین باعث سریعتر هضم شدن سایر غذاها و خالی شدن معده و ایجاد  دل ضعفه خواهد شد ؛ در نتیجه اگر صبح ها مصرف شود ، خیلی زود احساس گرسنگی را به دنبال می آورد .

بهترین زمان برای مصرف پنیر در هنگام شام و عصرانه است . لازم به ذکر است که نباید به تنهایی مصرف شود ؛ گردو بهترین مکملی است که می توانید همراه با پنیر میل نمایید و ترکیب پنیر و گردو در هنگام عصرانه یا شام برای بدن بسیار مفید است .

صبحانه

پنیر همچنین دارای کلسیم و پروتئین است و مصرف آن در وعده ی شام ، خواب راحت و عمیق برای شما به ارمغان می آورد .

مربای به ، هویج ، بالنگ ، آلبالو ، عسل ، شیره ی انگور ، و شیربرنج گزینه های مناسبی برای وعده ی صبحانه خواهند بود .

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن