کسب و کار

درس مهم از زندگی بیل گتس موسس مایکروسافت

بیل گتس رمز و رموز کسب و کار

در این مقاله در مورد یکی از ماجراهای جالب بیل گتس که می تواند یکی از بزرگترین درس های مدیریتی نیز باشد برای شما  نقل می کنیم.
با سلام ، مسئول پشتیبانی محصولات مایکروسافت روی خط است. چطور می توانم به شما کمک کنم؟ این داستان همانی است که او تعریف می کند و ارزش بار ها تعریف کردن را دارد. بنابراین اگر تا به حال نشنیده اید آن را از دست ندهید.

بیل گتس

بیل گتس ، پشتیبانی محصولات

در سال ۱۹۸۹ مایکروسافت مانند امروز شرکت موفقی نبود ، با این حال بیش از ۸۰۰ میلیون دلار فروش و ۴۰۰۰ نفر کارمند داشت. در آن سال استیو بالمر به عنوان معاون ارشد رئیس شرکت انتخاب شد. این شرکت سرور sql ، مایکروسافت ورد ۵ برای ام اس دات و فروش آفیس را برای مکینتاش آغاز کرد. در سال گذشته شرکت یک مرکز پشتیبانی افتتاح نموده بود و اخیرا یک نرم افزار پشتیبانی به نام آنلاین پلاس ایجاد کرده بود که اطلاعات مورد نیاز را به پشتیبانی ارائه بدهد.

این سال ها همان سالی بود که بیل گتس به یکی از تماس های پشتیبانی پاسخ داد. داستان پاسخ به تماس مشتری : در نوامبر آن سال زمانی که مشغول کار با یک سیستم پشتیبانی بود از مسئول مربوطه خواست تا خودش به عنوان مدیر عامل شرکت به تماس های ورودی پاسخ دهد.

بنابراین هدستی گذاشت و مشغول کار شد. خود را ویلیام معرفی کرد. با مشتری صحبت کرد ، جزئیات را پرسید ، در قسمت پشتیبانی ، شرکت را جستجو نمود ، مشکل مشتری را حل کرد و با تشکر از مشتری بخاطر استفاده از محصولات مایکروسافت تماس را قطع کرد.

او در این کار آنقدر موفق بود که طبق وب سایت مایکروسافت آن مشتری دوباره تماس گرفت و تقاضا کرد با فردی به نام ویلیام که به خوبی به سوالات توجه می کند  ، صحبت و گفتگو نماید.

بیل گتس
زمانی که به مشتری گفته شد که سوالات وی توسط خود بیل گتس پاسخ داده شده است ، آن فرد حیرت زده شد.

بله شما هم به عنوان مدیر ممکن است وقت کافی نداشته باشید ، جلسات زیادی پیش رو داشته باشید ، قرار داد های زیادی تنظیم کنید اما آخرین باری که خودتان به تماس پاسخ داده اید چه زمانی بود؟ آیا تا به حال این کار را انجام داده اید؟ آخرین باری که به قسمت های مختلف شرکت سرک کشیده اید چه زمانی بود؟ آخرین زمانی که به مشتری خود ارتباط برقرار کردید یادتان می آید؟

بیل گتس و رموز کسب و کار

من شخصی را می شناسم که رئیس یک شرکت ۸۰ نفره است. زمانی که مسئول قسمت پشتیبانی مرخصی زایمان گرفت ، این رئیس دفتر خود را به آن بخش منتقل کرد تا در آن ۶ هفته وظایف آن فرد را انجام دهد. به مشکلات رسیدگی کرد و حتی مانند بیل گتس شخصا به برخی تماس ها پاسخ داد تا مشکلات را رفع کند.

طبق گفته ی خودش در آن ۶ هفته بیشتر از کل زمانی کاری اش ، درباره شرکت خود اطلاعات به دست آورد. مهمتر از آن مشتریان او این شانس را داشتند که مستقیما با او ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را مطرح کنند. آن شش هفته روابط خود را قوی تر نمود و دیدگاه او نسبت به شرکت تغییر داد.
حتی مدیر عامل مایکروسافت هم میتواند مانند این فرد در برخی اوقات به تماس مشتری پاسخ دهد. چرا بقیه نتوانند روند کسب و کار خود را بهبود بخشند.

بیل گتس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن